Skyddsanordningar av erfaren uthyrare

Vid vägarbeten är det viktigt att det finns ordentliga skyddsanordningar. Inte bara för trafiken, utan även för dem som står och jobbar. Skyddsanordningarna kan se ut på lite olika sätt, vad som lämpar sig bäst beror på vilken väg det rör sig om och även hur stort bygget är. Inte minst sommartid brukar man se mycket arbeten efter vägarna. 

 Om du letar skyddsanordningar i Stockholm finns företag som är etablerade och har lång erfarenhet. 

Halleskogs TA-planer och etablering är ett företag som jobbar med just detta. Skyddsanordningar för vägar. De grundades redan 2009 och har alltså funnits ett tag på marknaden. När de startade etablerade de sig snabbt och växer fortfarande då efterfrågan på deras hyresutrustning av det material som krävs vid vägarbeten, ständigt ökar. Under 2018 kom dessutom ett dotterbolag till, Halleskog och Hansson Rental AB, som kompletterar det förstnämnda företaget men även tar sig an uppdrag på egen hand. Företaget har sin lokal i Angarn nära E18 vid Gillingebanan och de är främst verksamma i Stockholmsområdet. 

Att använda sig av en etablerad och erfaren uthyrare av sådant material brukar vara uppskattat som kund, då de ofta vet vad som behövs. Här har de många olika produkter till uthyrning, vilket gör att man som kund enkelt kan hitta det som passar för ändamålet. Här finns till exempel trafikreglering som innefattar bland annat olika typer av skyttelsignaler för tillfällig utställning. Med dessa kan de lösa de flesta scenarion som man som entreprenör kan ställas inför. Här finns enkla skyttelsignaler på hjul som innebär en snabb och mobil utställning. är finns också skyttelsignaler med trådlös styrning, feleanalys över 3G och solpaneler för att ge ett underhållsfritt användande. Dessa kan användas så länge som fyra månader utan att behöva laddas en enda gång. 

Här finns också skyddsbarriären GP-link 1,5 som är en tung barriär tillverkad i betong. Den har en patenterad skarv, vilket gör att den mjukt och följsamt kan fånga upp ett påkörande fordon.

Comments are closed.